top of page
  • Kan ik zomaar langskomen tijdens een repetitie?
    Jazeker! Ontzettend leuk zelfs. Wil je liever niet zomaar op eigen houtje binnenstappen dan hebben wij 4 x per jaar een informatie-avond/ open repetitie. Meer info kun je hier vinden. Wil je op de bonnefooi binnenstappen dan is dat prima. Wil je toch de dirigent even een seintje geven? Mailadressen kun je hier vinden!
  • Waar kan ik de adressen van de oefenlocaties vinden?
    Op de navigatiebalk met tabblad "locaties" kom je op de pagina met waar je het adres en de oefenavond van elk koor kunt vinden.
  • Wat is de contributie?
    Inschrijfgeld is eenmalig € 25,-. De contributie is € 82,50 per kwartaal. Wanneer je lid wordt betaal je een kwartaal plus de resterende repetities van het lopende kwartaal. Als nieuw lid betaal je dus nooit meer dan een half jaar. Lees meer in ons huishoudelijk reglement.
  • Wat verwachten jullie van een koorlid?
    Het koorlid oefent het repertoire thuis goed. Alhoewel we laagdrempelig willen zijn moet er evengoed door iedereen thuis gestudeerd worden. De studielast is niet heel hoog overigens. Het is ook hartstikke fijn tegenover je koormaatjes en je dirigent om je partijen goed te kennen. Zingen in een koor is echt een teamsport!
  • Treden jullie vaak op en is het verplicht om mee te doen?
    We vinden het heerlijk om ergens naar toe te werken. En het is fantastisch leuk om eens aan anderen te laten horen waar we zoal mee bezig zijn. Natuurlijk zijn we afhankelijk van het aanbod van organisatoren van een evenement maar gemiddeld treden we per koor zo'n 3 x per jaar op. Alhoewel we hopen dat zoveel mogelijk koorleden meedoen: als je er erg tegenopziet ben je natuurlijk niet verplicht om mee te doen. Kijk ook eens in de agenda.
  • Waar en wanneer oefenen de koren?
    Op dit moment is er een Pop & Rock Koor in Amersfoort, Apeldoorn, Ede, Didam, Geldermalsen, Halle, Harderwijk, Nijkerk, Zeewolde, Zeist en Zwolle. De adressen en repetitieavonden kun je hier vinden: locaties
  • Hebben jullie een leeftijdsgrens en houden jullie audities of stemtesten?
    Drie keer nee. We houden van diversiteit, daarom hebben van die prachtige koren. Alles door elkaar heen en dat is hartstikke leuk. En audities of stemtesten? Dat vinden wij eigenlijk onzin. In een koor gaat het tenslotte niet om de stem van 1 persoon en bovendien klinkt het als we samen zingen fantastisch. Je kunt ons laagdrempelig noemen maar vergis je niet: we werken hard om een zo goed mogelijk resultaat te behalen. Evengoed vinden we het wel belangrijk dat je enigszins "binnen de kaders van de dynamiek van het Pop & Rock Koor" moet passen. We hebben het dan bijvoorbeeld over de bereidheid tot oefenen, een sociaal karakter, de mogelijkheid en kennis om online/ digitale acties uit te kunnen voeren (mails kunnen ontvangen, inloggen & oefenen via de ledenpagina's op onze website), redelijke beheersing van de engelse taal, mee kunnen doen met een beperkte choreografie, en vooral - en die is heel belangrijk- een flinke dosis enthousiasme.
  • Ik heb een repetitie meegemaakt en wil nu lid worden. Hoe gaat dat?
    Leuk dat je lid gaat worden! Vul bij je dirigent of hier online een inschrijf- en machtigingsformulier in. Betaal € 25,- inschrijfgeld aan je dirigent en je ontvangt van ons een mail met een iDeal betaalverzoek. Een nieuw lid betaald de resterende repetitieweken van een kwartaal en een extra kwartaal. Zodra je deze hebt voldaan kun je je registreren als nieuwe gebruiker op onze website waarna je, na onze goedkeuring, toegang hebt tot alle oefentracks en extra informatie. Tenzij je tijdig opzegt zal na deze periode de contributie via de incasso-machtiging verlopen.
  • Moet ik veel oefenen?
    Om tijdens de oefenavond zoveel mogelijk te kunnen zingen in plaats van eindeloos partijen doornemen vragen wij van onze leden om thuis goed te oefenen. Hoe lang je daarmee bezig bent verschilt per persoon. Een gemiddelde is in een normale week ongeveer een uurtje en in een week dat we een nieuw nummer krijgen zal dat iets meer zijn. Dat is goed te doen toch?
  • Wat zingen jullie?
    We hebben een breed repertoire uit recente hitparades maar ook wat echte evergreens. Klik hier om onze repertoire-lijst te zien. Koorleden mogen uiteraard suggesties indienen, hier is een speciaal formulier voor die je kunt openen op de ledenpagina van de website.
  • Ik ben een nieuw lid en ik wil inloggen om te oefenen. Hoe moet dit?
    Op onze website zie je het menu het tabblad "inloggen". De eerste keer dat je deze aanklikt zul je je eerst moeten registreren als nieuwe gebruiker van de ledenpagina's van de website. Klik op "aanmelden nieuwe gebruiker". Gebruik het mailadres waarmee je je bij ons hebt opgegeven (anders herkennen wij en het systeem je niet) en typ een zelfgekozen wachtwoord. Nu krijgen wij dit ter goedkeuring doorgestuurd. Heb je je contributie voldaan en is verder alles in orde dan doen wij dit zo snel mogelijk zodat je lekker kunt gaan oefenen! Kom je er niet uit? We hebben een stappenplan met uitleg. Klik hier.
  • Hoe weet ik bij welke stemgroep ik moet zingen?
    Simpel: speel de partijen af en "voel" welke het best bij je past! Grappig detail: bij ons zit je niet vast aan een stemgroep. Je mag per nummer switchen!
  • Wat heb ik bij me tijdens de repetitie?
    Een fles water! Zingen en hydrateren horen bij elkaar. Oefent je koor in een ruimte waar cateringvoorzieningen zijn dan mag je, buiten je waterfles, geen drankjes van thuis meenemen. Vaak zijn onze huur-afspraken hier op gebaseerd. Zijn er geen voorzieningen? Neem dan gerust je drankje van thuis mee. Tip: spuit liever geen parfum op voordat je naar de repetitie gaat. Al die verschillende geuren door elkaar is niet prettig om in te zingen. Bovendien zijn er mensen die er luchtwegklachten van krijgen. Je mede-koorleden zullen je dankbaar zijn. Dit is overigens een veelgehoorde klacht!
  • Ik kan niet naar de repetitie komen; moet ik dat melden?
    Als je een keer niet kunt komen hoeft dat niet. Is je afwezigheid voor een langere tijd dan horen we dit graag. Ook als er bijvoorbeeld sprake is van ernstige ziekte of iets dergelijks. Op de ledenpagina kun je een overzicht vinden van elk koor met hierop de gegevens van jouw communicatie-coach is zodat je een mailtje kun sturen.
  • Ik ontvang geen mail of deze verdwijnt in het spam-filter
    Heel vervelend is dat! Helaas worden de servers steeds strenger. En omdat onze mail vaak als "groepsmail" verzonden wordt, kan het voorkomen dat dit ten onrechte als spam aangemerkt kan worden. Om te voorkomen dat onze mails uiteindelijk helemaal niet meer aankomen kun je onze mailadressen het beste meteen als veilige contactpersoon aanmerken. En plaats een mail in de spam altijd terug in de inbox. Hoe je dit doet? We schreven er een artikel over, klik hier >
  • Betaal ik ook contributie als het koor niet oefent in de schoolvakanties?
    Nee, de contributie is gebaseerd op het aantal weken dat we oefenen. Een jaarbetaler betaalt dit bedrag in 1 keer, bij kwartaabetaling delen we dit bedrag in 4 delen. Overigens krijgt de jaarbetaler korting omdat er minder administratieve handelingen nodig zijn.
  • Ik ben verkouden, mag ik op de repetitie komen?
    We vinden het niet sociaal om snotterend, proestend en hoestend op de repetitie te verschijnen. Het maakt daarbij niet uit of het Corona is. Sla even een weekje over! Milde restklachten, hooikoorts, een druppel aan je neus van het fietsen en vergelijkbare zaken zijn natuurlijk geen issue.
  • Mag ik ook eens bij één van de andere Pop & Rock Koren zingen?
    Ja leuk, moet je doen! Kost niks extra, al ga je 4 avonden in de week.
  • Ik ga verhuizen en/ of ik heb een ander email-adres. Wat moet ik doen?
    Je kunt je gegevens online wijzigen. Bekijk het formulier hier > De administratie en de betreffende dirigent krijgen het bericht in de mailbox en ook zelf ontvang je een kopie. Welke gegevens kun je met dit formulier wijzigen: - adresgegevens - mailadres - mobiel nummer - IBAN bankrekeningnummer
  • Ik krijg binnenkort een ander bankrekeningnummer
    Op deze website hebben we een formulier waarmee je je gevens kunt wijzigen. Ook je nieuwe IBAN bankrekeningnummer kun je hier doorgeven. Doe het wel op tijd om te voorkomen dat de incasso geweigerd wordt.
  • Ik kwam een fout op de website tegen, bij wie kan ik dit melden?"
    Fijn dat je dit wilt doorgeven! Op deze pagina kun je een (klein) formulier invullen met je constatering: klik hier
  • Het inloggen lukt ineens niet meer!
    Als je al vaker hebt ingelogt en je komt er nu niet in terwijl je zeker weet dat je de juiste inloggegevens gebruikt, kan dat meerdere redenen hebben. Misschien is er een kleine storing op een server of iets dergelijks. Of is je internetverbinding niet optimaal. Vaak is dit met een paar minuten opgelost. Probeer het later nog eens. Zorg dat je gebruik maakt van een internetbrowser die up-to-date is! Ben je je wachtwoord vergeten? Klik dan op "ik ben mijn wachtwoord vergeten" onder de inlogvelden.
  • Ik heb een verzoek tot toegang van de besloten Facebookgroep van mijn koor gedaan maar ik wordt niet toegelaten?
    Sinds enige tijd kunnen we je alleen toelaten als je profielnaam gelijk is aan je naam zoals wij je op de ledenlijst hebben staan. We willen namelijk het overzicht blijven houden en misbruik van ieders privacy voorkomen. Bovendien vinden andere groepsleden het niet prettig als er een profiel tussen zit dat niet bekend is. Meer lezen >
  • Ik kan door ernstige ziekte of ander zwaarwegend leed lange tijd niet deelnemen, wat kan ik doen?
    Als je door ernstige ziekte, een aanstaande heftige operatie of ander zwaarwegend leed lange tijd niet kunt deelnemen aan ons koor dan vinden we dat in de eerste plaats natuurlijk heel vervelend voor je. Je kunt een verzoek indienen om je contributie op te laten schorten. Voor meer informatie hierover en het formulier +
  • Hoe kan ik opzeggen?
    Dat kun je online doen, er is een formulier voor. Jammer dat je ons gaat verlaten! Klik hier om naar het formulier te gaan. Dit formulier komt bij de administratie en je dirigent binnen. Zelf ontvang je ook een kopie. Natuurlijk gaat de afhandeling volgens de gemaakte afspraken.
Veelgestelde vragen
bottom of page